بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت

بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت

بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت

اگر قصد خرید و یا اجاره آپارتمان را داشته باشید حتما به این موضوع برخورده اید که کدام طبقه آپارتمان از شرایط بهتری برای سکونت برخوردار است.

با انتشار این مقاله در وبسایت azimiborj.com  سعی کردیم مواردی که برای همه افراد ساکنین واحدهای آپارتمان جزو الویت می باشد را طبق تجربه نیم قرنی گروه بزرگ مشاورین املاک عظیمی بررسی کنیم تا با  توجه به برخی نکات شما را در  تصمیم گیری و انتخاب مناسب تر کمک کرده باشیم.

بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت

1. دسترسی در شرایط مواقع اضطراری

منظور از دسترسی، ورود و خروج  و راحتی رسیدن به واحد مد نظرمون می باشد. شما در آپارتمان باید برای دسترسی به خروجی ساختمان تعدادی پله را طی کنید. البته که امروزه اکثر آپارتمان ها دارای آسانسور می باشند . اما اگر این وسیله مورد بازدید و نگهداری مناسب قرار نگیرد خراب می شود. خرابی آسانسور نیز موضوع غیرعادی نمی باشد.

و اینکه بخواهید بعد از یک روز کاری سخت پله های زیادی را طی کنید بسیار ناخوشایند می باشد. این موضوع برای افراد مسن مسئله مهم تری می باشد و باعث مشکلات پادرد و کمردرد می شود.

مسئله ی دیگر این است که همه آسانسورها دارای ظرفیتی می باشند و شما نمی توانید وسایل سنگین با آن حمل کنید. اگر شما بخواهید زمانی جابجایی وسایل سنگین داشته باشید  باید از طریق پله های اینکار را انجام دهید آنوقت است که اگر واحد شما در طبقات پایین باشدف کار شما راحتتر می باشد.

نکته ی دیگر در این زمینه در موارد اضطراری می باشد. زمانی که ساختمان دچار حریق و یا زلزله و از این دست اتفاقات شود شرایط واحدهای واقع شده در طبقات پایین مناسبتر می باشد. در زمان حریق آتش نشان ها دسترسی راحتتری دارند. دو خصلت وزن  و ارتفاع کم ساختمان از نقاط قوت ساختمان در برابر نیرو زلزله می باشد.

2. چشم انداز و نورگیری

یکی از نکات جذاب و مهم دیدن مناظر مطلوب و دید مناسب و نور کافی برای منزل می باشد. زمانی که پرده خانه خود را کنار می زنید دوست دارید با تصویری زیبایی تماشا کنید.

دیدن تصاویر زیبا و از بالا بسیار زیبا می باشد. همچنین با تابیدن نور پر انرژی بر منزل باعث افزایش انرژی و تازگی در ساکنین واحد می شود.

البته این فاکتور بسیار وابسته به محیط اطراف ساختمان وابسته است اگر دورتا دور ساختمان شما پر از ساختمانهای بلند باشد و دارای منظره نامناسب باشد شرایط فرق می کند. یا حتی معماری غلط می تواند شما را از این امکانات محروم کند

به هر حال باید بگوییم واحد طبقات بالا به نسبت طبقات پایین از این لحاظ برتری دارند.

3. بهترین طبقه آپارتمان از لحاظ گرمایش و سرمایش

این مسئله نیز به عوامل زیادی وابسته می باشد. از نظر گرمایش اگر ساختمان شما در سطح بالایی نسبت به ساختمانهای اطراف باشد و آفتاب مستقیم را داشته باشید در فصل تابستان گرمای زیادی را تجربه می کنید. و برای خنک کردن منزل نیاز به صرف انرژی بیشتری دارید. البته وجود بادهای خنک در صورت جایگاه خوب ساختمان می تواند باعث تهویه هوا طبقات بالا بشود. البته برای طبقات پایین نیز بستگی به محیط ساختمان و همچنین شرایط فنی ساختمان می باشد. تراکم زیاد ساختمان باعث ساکن ماندن هوا می شود. از طرفی شما از سایه بهره می برید و منجربه خنکی می شود.

اما از لحاظ سرمایش شما اگر در طبقات بالا باشید اگر اطراف ساختمان خالی باشد شما باد سرد را تجربه خواهید کرد. برای طبقه اول نیز بخاطر اینکه زیر طبقه اول خالی می باشد سرما از کف به واحد منتقل می شود. البته برای این نقص می توان از سیستم گرمایش از کف استفاده کرد.

در نتیجه در تابستان شرایط برای طبقات پایین ساختمان و برای فصل زمستان شرایط برای طبقات بالا بهتر است.

4. سر و صدا

گزینه بعدی بررسی بهترین طبقه آپارتمان، از لحاظ آرامش و سروصدایی  می باشد. شما در طبقات بالا از سروصدای خیابان و کوچه دور می باشید همچنین به دلیل اینکه طبقه ای در بالای شما قرار نگرفته از سروصدای بالاسری درامان می باشید. ولی اگر دارای بچه باشید و یا سرو صدا زیادی ایجاد کنید، طبقات بالا اعتراض می کنند.

در طبقات پایین به دلیل نزدیکی به کوچه و خیابان سر و صدا زیاد می باشد.همچنین سر و صدا طبقه بالا نیز می تواند باعث آزردگی شما شود. ولی از طرفی زیر طبقه اول خالی می باشد و شما از نظر اعتراض آسوده خاطرمی باشد.

بهترین طبقه‌ آپارتمان برای سکونت

5. امنیت

همیشه طبقات پایین تر برای سارقین مورد مناسبتری می باشند. علاوه بر دسترسی راحت تر که می توانند از طریق راه پله و بازکردن در ورودی واحد یا از طریق پنجره و یا تراس به داخل خونه راه پیدا کنند. حمل وسایل مسروقه نیز راحت و سریعتر انجام می شود و از لحاظ فرار نیز زودتر می توانند عمل کنند.

6. شرایط آب و رطوبت

یکی از مشکلاتی که می تواند برای ساکنین طبقات بالایی آپارتمان رخ دهد، کمبود فشار آب می باشد. البته امروزه ساختمانهای تازه ساخت به دلیل وجود مهندس مرتبط با تاسیسات با طراحی اصولی و در بعضی موارد با گذاشتن منبع آب در بام یا موتورخانه مناسب این مشکل را کم کرده است.

از دیگر موارد که باز بیشتر مربوط به طبقه آخر می باشد. عدم عایق کاری مناسب در پشت بام و نفوذ رطوبت به سقف واحد می باشد. که می تواند دردسر زیادی برای واحدهای آن طبقه فراهم کند.

7. قیمت کدام طبقه آپارتمان بیشتر است؟

براساس بررسی هایی که در قیمتهای ساختمان ها انجام دادیم متوجه شدیم قیمت و محبوبیت طبقات بالاتر بیشتر می باشد. شما می توانید با قیمت بالاتر و راحتتر به فروش و اجاره برسانید. این موضوع هم می تواند برای عده ای مهم باشد.

جمع بندی:

برای تعیین بهترین طبقه آپارتمان نمی‌توان یک نسخه‌ی کلی صادر کرد و افراد باید با توجه به شرایط و اولویت‌هایشان دست به انتخاب بزنند.

گروه بزرگ مشاورین املاک عظیمی آماده ارائه مشاوره و کمک به شما عزیزان می باشد تا با توجه به شرایط و اولویت های خود انتخاب درست و مناسب تری داشته باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *