راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خانه

راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خانه

راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خانه

همه ما هر از چندگاهی اخباری مبنی بر سرقت منازل و خانه هایی را از گوشه و کنار می شنویم. در این مقاله در وبسایت گروه بزرگ مشاورین املاک عظیمی اصفهان راهکارهایی ارائه می کنیم مبنی بر این که چطور می توان از سرقت خانه جلوگیری کرد.

عمده روش های جلوگیری از سرقت منزل به دو دسته فنی – تخصصی و ترفند گونه تقسیم بندی می شوند. روش های فنی را ممکن است خیلی ها شنیده باشند مانند تعویض قفل های اصلی دربهای ورودی و از این قبیل توصیه ها ولی ترفند های کاربردی یکی از بهترین و ساده تر کارهاییست که می تواند خطر دزدی از منزل را تا خط زیادی مرتفع سازد.

جالب است بدانید که بر اساس آخرین آمار سرقت از منازل در اواخر سال 1397 تا حدود 20 درصد افزایش داشته و همین امر باعث توجه بیش از پیش به امور پیشگیرانه می شود.

اصول اولیه پیشگیری از سرقت خانه نصب قفل ضد سرقت تعداد بالا ، بیمه سرقت منزل و رعایت اصول اولیه ایمنیست.

راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خانه

 

بستن درها و پنجره ها

تا جایی که می توانید ورود دزد را از نظر زمانی به تعویق بیندازید. اگر دربها و پنجره های ورودی نرده محافظ دارد حتما ببندید این کار علاوه بر اینکه با عث می شود زمان بیشتری سپری شود و از کاری که انجام می دهد دست بردارد ممکن است با کوچکترین علائم از سر رسیدن کسی یا صدایی احتمالی از کار خود دست بکشد. پس تمامی راه های ورودی خانه را از قبیل درب ها و پنجره ها و محافظ هایشان را کاملا ببندید. از بستن پنجره پاگرد و پنجره رو به حیاط غافل نشوید. برای پیشگیری از سرقت خودرو هم باید حواستان باشد پنجره‌های خودرو را ببندید.

آمار زمان سفر خود را محرمانه نگاه دارید

لطفا تا جای ممکن از فاش کردن زمان سفر خود بپرهیزید. محرمانه ماندن این اطلاعات به خصوص به غریبه های این امکان را که رفت و آمد شما را زیر نظر بگیرند کاهش می دهد و به سارقین اجازه نمی دهد زمان مناسب سرقت از منزل شما را بیایند. حدالامکان این اطلاعات از دایره دوستان و آشنایان نزدیک به بیرون درز نکند.

نکته ویژه ای که باید در این مورد مد نظر قرار دهید اینکه در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و … اعلام نکنید که چه زمانی در سفرید یا قصد سفر دارید. با این کار از گرا دادن ناخوداگاه به سارقین احتمالی می پرهیزید.

 


بیشتر بخوانید : ۹ ایده استفاده از فضاهای پرت

ظاهر سازی کنید

این ترفند بسیار جواب می دهد ! برای مثال می توانید وقتی در سفرید خانه خود را به یک فرد مورد اطمینان بسپارید تا او در ساعاتی از روز به خانه سر بزند و فکر اینکه این خانه خالی و آماده سرقت است را از ذهن دور کند. یکی دیگر از ترفند ها روشن گذاشتن گیرنده تلوزیون با صدای مناسب نه جوری که همسایه ها آزار ببینند ، با اینکار تا حد زیادی تصور خالی بودن خانه از بین می رود. برای جلوگیری از سرقت خودرو هم روشن نگاه داشتن چراغ های فضای بیرونی منزل بسیار کمک کننده است. همچنین از فرد مورد اعتمادتان بخواهید که در زمان نبود شما برگه ها و قبض ها را از جلوی درب منزلتان بردارد و انباشته شدن آن ها در مقابل درب ورودی یا درب ساختمانتان جلوگیری کند.

مانع سازی و ساخت حصار

همانطور که گفته شد زمان رسیدن دزد به قلب خانه را تا حد ممکن افزایش دهید. نصب و تعبیه حصار و مانع ها را تا جای ممکن افزایش دهید. ارتفاع آن ها را به حدی بگیرید که رد شدن از آن ها آسان نباشد. در حال حاضر سر و شکل این حفاظ‌ها هم زیباتر شده است و انواع مختلفی از آن به‌فروش می‌رسد. بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم خانه را امن کنید، هم ظاهر زیباتری به ساختمان ببخشید.

هدف و نتیجه گیری

همیشه پیشگیری بهترین گزینه برای اتفاق نیفتادن رویدادهای ناخوشایند است پس تاجای ممکن اصول ایمنی و ذکر شده در مقاله را رعایت کنید استفاده از بیمه دزدی منزل هم ضرری ندارد و یک پشتوانه است. ما به عنوان مشاور املاک در اصفهان همیشه به مخاطبمان و مشتریانمان مشاوره های ایمنی ، حقوقی و تخصصی ارائه می دهیم و همیشه به قراردادمان متعهد می مانیم ، پایان قرار داد چه خرید و فروش آپارتمان باشد چه رهن و اجاره خانه آغاز تعهد و آشنایی ماست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *