وضعیت قیمت ملک در شهریور 99

وضعیت قیمت ملک در شهریور 99

هر چند با توجه به بازار فعلی مسکن ، پیشبینی برای آینده چه برای تحلیلگران و چه برای مردم عادی بسیار سخت است. با توجه به اخبار و حواشی بازار مسکن و زمین این روزهای اواسط مرداد 99 مجلس و دولت با وضع قوانینی به جهت اخذ مالیات از خانه های خالی و همچنین قانون افزایش تنها 20 درصدی اجاره بها و پشتیبانی دولت تا حدی شیب افزایش سریع قیمت خانه مانند ماه های اولیه سال 99 را کُند کند.

از ابتدای سال جاری روند معاملات مسکن با فراز نشیب هایی همراه بوده که در کل خرید مسکن بخصوص خرید خانه در اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور بسیار سخت شده البته فوش هم به همین صورت بوده چون با نبود نظارت کافی مراجع ذی صلاح و افزایش بی منطق قیمت ها که اکثرا” از سوی مالکین انجام می شود امر فروش هم با مشکل مواجه کرده است.

 

به هر حال انتظار می رود در شهریور ماه امسال هم اگر شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در حوزه مسکن نباشیم حداقل با وضع قوانین بتوان وضعیت این بازار را کنترل کرد و از شیب تن افزایش قیمت ها کاست.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم :

مسکن با سهم 35 تا 40 درصدی از اقتصاد کشور از تورم عمومی متأثر خواهد شد. ازاین‌رو باید ببینیم تورم عمومی اعلام‌شده از سوی دولت و تورم واقعی چه میزانی است.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم مرکز آمار تورم واقعی را اعلام کند که همین انتظار هم می‌رود،‌ اضافه کرد: بنابراین تا سقف اعلامی برای تورم، قیمت مسکن در سال 99 افزایش خواهد یافت. سال گذشته قیمت مسکن بیش از 2 برابر تورم افزایش یافت، اما امسال پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در نیمه اول امسال از مرز تورم عبور نخواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *